SCUM 패치내역 2018.09.14
업데이트의 주된 내용 : 아이템 저장 기능/서버 PVE,PVP설정
2017년 9월 14일에 업데이트 된 내역입니다.
관련 주소
https://steamcommunity.com/gid/103582791456533850/announcements/detail/1712946892809270363
업데이트 내역
- 서버 관리자는 서버의 유저간 데미지 수정을 통해서 PVP, PVE로 만들 수 있습니다.
- 서버의 재시작시 아침/밤을 설정 가능하고, 하루 주기를 설정 할 수 있습니다.
- shift + W키를 통해서 자동달리기가 가능해졌습니다.
- 데디서버(여기서는 사설서버를 의미하는것 같습니다. 아직 개인이 돌리는 서버는 없습니다.)에서
더이상 창문이나 사다리를 오를때 렉이 발생하는 현상을 없앴습니다.
- 좀비들이 이제 당신이 누워있거나 앉아있을때도 데미지를 줄수 있도록 바뀌었습니다.
- 옵션 메뉴에서 채팅과 퀵액세스 (1~8)키를 당신의 입맛에 맞게 설정이 가능하도록 바꾸었습니다.
- 2개의 상자를 추가하였습니다. 강화된 나무상자, 그리고 강화된 철 상자입니다. 현재 상태에선 차이점이라곤 저장 용량입니다.
일반 나무 상자는 10x10칸을 제공하며, 강화 나무 상자는 15x15칸을 제공하고,
철상자는 20x20을 제공합니다.그리고 철 상자는 부실수 없습니다)
- 어코그 (2.5 또는 4배율)의 사격 정확도를 고쳤습니다.
- 유저들이 서버를 떠날때 일어나는 서버 크래쉬 오류를 고치는 중입니다.
- cal.357 탄을 추가하였습니다.
- 2개의 감옥내 아이템을 추가하였습니다.
- 복싱 할때의 펀치 동작을 수정하였습니다.
- 싱글 플레이어에서 저장되는 아이템의 범위와 숫자를 늘렸습니다. 이제 150m내의 최대 100개까지의 아이템이 저장이됩니다.
- 공항 탑승자 대기 빌딩 텍스쳐에 Atlas LODs(아마도 렌더링에 관한거같네요)를 추가하였습니다.
- 등대에서 사람이 끼는 계단문제를 해결하였습니다.
- 유저가 이벤트 매치를 등록하는 동안에 죽어버려서 서버에 오류가 생기는 문제를 해결했습니다.(강제적으로 로그아웃 되는 현상을 수정한거습니다)
- 죽었을때 여러번 클릭하면 명성도가 클릭한 만큼 빠져나가는 오류를 수정했습니다.
- 강속에서 숨을 쉬거나 숨을 수 있던 꼼수를 제거했습니다. 이제 인어공주같은 인생은 못살겁니다. XD
- 눌러서 마이크 활성화 상태가 비활성화 일때 아예 마이크 아이콘이 안뜨는 오류를 수정했습니다.
- B_3지역 군사지역 내의 땅에 있던 모든 룻팅 가능한 상자를 도로쪽으로 재배치 했습니다.
- SVD와 ak-47의 동작 모션이 추가되었습니다.
- 그린하우스 에서의 아이템 스폰률, 그리고 스폰 지점이 향상되었습니다.
- 철도 다리의 LODs부분의 최적화 되었습니다.
- 유저들의 시작지점을 수정했습니다. (공중에서 스폰되는 점을 수정했습니다)
- 동물들의 이동 경로를 수정했습니다. (종종 땅속에서 태어나는 경우를 없앴습니다)
- 아이템 부식속도 및 거리를 20배로 늘려드렸습니다. 사람이 100 미터 내에 없을 경우에 아이템이 이제 부셔집니다.
해당 사항은 20분마다 체킹됩니다.
그리고 60분 뒤에는 유저의 거리와는 관계없이 무조건 아이템이 부셔집니다.
이부분은 쉘터와 상자에는 적용이 되지 않고, 아이템이 사라지는 시간은 해당아이템을 한번이라도 만지거나 상호작용을 했을 경우 다시 초기화 됩니다)
- 아이템이 상호작용 메뉴가 오직 부시기 밖에 없던 오류를 수정했습니다.
- 독일/ 러시아어에서 크래쉬 오류가 뜨던 점을 수정했습니다.
- 제작 가능한 급조된 방검복을 추가했습니다.
- 터널 구조물에서 충돌이 일어나는 버그를 수정했습니다.
- 센트리가 땅으로부터 좀 높은 곳에 있는 금고의 밑을 못지나가는 경우를 수정했습니다.
- 싱글에서 근처에 있는 아이템은 저장됩니다.
- 산업용 전기?(전등)에 끼는 현상을 제거했습니다. 이제 그 위로 비비기 불가능합니다.
- 유리가 있는 벙커 내의 방에서 이제 유리창문을 통해서 볼 수 있습니다.
- 유저가 집에서 끼지 않도록 몇몇 가구를 재배치했습니다.
- 급조된 방검복을 수정했습니다.
- 눈에 띄도록 인벤토리 사정거리 및 조합 할때나는 소리를 줄였습니다. 이제 집2층에 있는 물건 못쌔빈다는 소리.
- 바람 부는 소리나 조합할 때나는 소리를 고쳤습니다.
- 좀비 소리나는 범위도 수정했습니다.
- 아이템마다 여러가지 종류의 탐색 소리를 추가했습니다.
- 센트리 로봇의 경고 소리를 더 키웠습니다.
- Implemented few damage modifiers: HumanToHumanDamageMultiplier, HumanToHumanArmedMeleeDamageMultiplier and HumanToHumanUnarmedMeleeDamageMultiplier
(This means you can customize your own server to make ti hardcore PvP or PvE)
- Added StartTimeOfTheDay=8.0 and TimeOfTheDaySpeed=1.0 vars to ServerSettings.ini that control speed and start time on the server
(You can adjust your own start time on your server, and how fast day and night cycle change)
- Added auto-walk initiated by pressing shift and forward key (shift+W by default..PRAISE THE LORD)
- Dedicated server will no longer cause lag spikes when players climb onto windows or ladders.
- Puppets can now damage you while you are in prone and crouch.
- Added the ability to rebind chat and quick access buttons to options menu
- Added 2 new chests. Improved wooden chest, improvised metal chest. (For now the only difference is the amount that can be stored in Wooden chest 10x10, Improved wooden chest 15x15, Metal chest 20x20, also the metal chest can't be destroyed)
- Potential ACOG aim precision fix
- Possible fix for a server crash when a player leaves the game
- Added Ammo cal.357
- Added 2 new prison wallet items [Supporter Pack owners]
- Corrected boxing punches animations. (Some punches tend to miss by too much now it's fixed and all punches land in acceptable bounds)
- Increased number of items saved in single player (100 items in 150m radius)
- Added Atlas LODs and textures for Airport Passenger Building. (Optimized
meshes that render on long distances)
- Fixed collision on a stair case in light house where player could not move.
- Fixed a server crash when a prisoner dies while registered for an upcoming event and has no controller (probably force logged out)
- Fixed bug on spawn screen that allowed players to pay respawn fee multiple times by pressing the button in quick succession.
- Fixed "aquatic life", prisoners can drown now.
- Fixed a bug where microphone indicator wasn't active when push to talk was disabled
- Hungry / thirsty messages localization fix
- B_3_Military_base (moved military crates that were in the ground, rearranged crates on street for better player movement)
- SVD and AK47 animations update
- GreenHouse - Item spawner, increased spawning chances
- Optimized railway bridge LODs
- Fixed Player start position (Fixed the problem where player spawned too high in the air)
- Animal Waypoint editing. (Some animals spawned under ground, now they do not)
- Doubled item auto destruct distance and timer (It checks every 20 minutes if someone is in 100m radius. If not the item is destroyed, and after 60min it gets destroyed no matter of player radius. This does not apply to shelters and boxes and time timer is reset each time the player has an interaction with the item)
- Fixed items only having uncraft action on state load. (This means that some items in SP after log in were unusable, you only could uncraft them eg: spears)
- Fixed options-related issues and crashes with German and Russian languages
- Added Improvised stabproof vest craftable item.
- Closed collision on tunnel frames big and small (possible bug fix with teleporting player outside)
- Fixed issue where sentries would sometimes not be able to pass underneath the vaults high above the ground.
- Nearby items are now saved in single player.
- Removed collision from industrial lights. (you can't jump on them now)
- Fixed Collision on bunker rooms with glass (players should see you through glass now)
- Rearranged some house interiors so player does not get stuck while vaulting.
- Fix improvised stabproof vest
- Significantly reduced range for inventory handling and crafting sounds.
- Fixed hum sound artifacts for wind and crafting.
- Reduced range of puppet sound.
- Added search sounds for various items.
- Increased volume of sentry voice.
- Various client performance tweaks
- Various server performance tweaks
느낀점
점점 세세하게 업데이트를 하는 것을 보니 개발진에게 감사하다는 생각이 듭니다. 좋은 모습으로 마무리 되어 얼리억세스 위치에서 벗어났으면 합니다
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